portfolio služeb
Všechny služby se snažím poskytovat s těmito zásadami:
- srozumitelnost - zákazník musí vědět, jakou službu si kupuje, a být schopen si za provozu ověřit, jestli má poskytovaná služba smluvené parametry
- stabilita a předvídatelnost - služba mají stabilní parametry. Plánované odstávky a změny jsou zákazníkům včas
a odpovídajícím způsobem sděleny. Maximální péče je věnována tomu, aby nedocházelo k neočekávaným událostem, výpadkům
služeb apod.
emailová komunikace
Vlastní emailový server vám umožní mít svoji elektronickou poštu plně pod kontrolou
chci vědět víc...
- víte, kdy email od vás odešel, kdy vám přesně email
přišel a odkud. Můžete ke svým firemním emailům bezpečně přistupovat i z domu a z různých zařízení (např. PC, notebook, telefon).
Na všech zařízeních je pošta synchronizovaná. Můžete si stanovit způsob, jak má být pošta automaticky přeposílána, archivována,
automaticky zpracována apod. Můžete mít neomezené množství virtuálních adres typu sklad@firma.cz přeposílaných
do schránek konkrétních zaměstnanců (novak@firma.cz).
instant messaging
Na rozdíl od emailu, je IM způsob komunikace v reálném čase, kdy vidíte přítomnost/nepřítomnost druhého člověka a očekáváte
jeho okamžitou reakci (chat). Nejznámějším druhem IM u nás je ICQ.
chci vědět víc...
Zákazníkům nabízím IM technologii jabber, která je na rozdíl od ICQ decentralizovaná podobně jako email - tj. zákazník má
vlastní jabber server (popřípadě využívá našeho serveru), což umožňuje
- mít komunikaci a její parametry plně pod kontrolou
- jabber adresa může být stejná jako emailová adresa (novak@firma.cz)
- na jabber je možné navázat libovolné speciální služby dle požadavků zákazníka (např. je možné pomocí jabberu
ovládat kalendář, pohodlně vkládat na webové stránky aktuality apod.)
cestovní profily
Cestovní profily jsou technologií, která umožňuje ukládání veškerých dat uživatele nikoli na konkrétním počítači, ale na serveru v místní síti.
chci vědět víc...
Všechny počítače připojené k síti jsou potom z hlediska uživatele rovnocenné - uživatel se může přihlásit k libovolnému
z nich a všude má k dispozici svoje data v aktuální podobě. To je výhodné zejména v případě, kdy dojde k závadě na počítači
- uživatel může jen přejít k jinému počítači a dál pracovat se svými daty.
síťové datové úložiště
Data, která potřebuje mít k dispozici více zaměstnanců, je vhodné umístit na speciální síťové datové úložiště.
chci vědět víc...
Práva
přístupu k jednotlivým dokumentům pro jednotlivé zaměstnance je možné nastavit přesně podle potřeb zákazníka.
Datové úložiště poskytuje vyšší míru dostupnosti dokumentů (podstatně nižší pravděpodobnost výpadku) než je tomu u dokumentů
uložených přímo na jednotlivých počítačích. Vyšší dostupnost je dosažena redundancí důležitých součástí úložiště.
správa hardware
Součástí této služby je kompletní péče o váš hardware - od počítačů až po komponenty počítačové sítě.
chci vědět víc...
V případě závady
je prvek v nejkratší možné době nahrazen novým. Pro většinu klíčových prvků, jejichž výpadek by vám způsobil narušení práce,
držím náhradní kusy, které vám zdarma zapůjčím na dobu, než bude k dispozici nový kus od prodejce.
Hardware nakupujeme vždy od třetích osob za hotové - hardware nepřeprovádáme. Máte tak jistotu, že cena hardware není
zvýšena o marži. Poskytujeme vám službu, ne hardware.
zálohování
Zálohování všech vašich dat je vždy prováděno automaticky na základě zálohovacách plánů, jejichž dodržování si kdykoli
můžete zkontrolovat.
chci vědět víc...
Zálohovací plán je vypracován na základě analýzy rizik konkrétního klienta. Zálohování má jasné
a srozumitelné parametry - vždy víte, před jakým rizikem jste chrěněni jakým způsobem, a můžete si parametry sami
stanovit (např. při selhání PC ztrácíte jednodenní data, při vyhoření serverovny data za poslední týden apod.).
bezpečnost
Bezpečnosti vašich dat vždy věnuji maximální pozornost. Dobře definované, dodržované a kontrolované bezpečnostní
zásady jsou základem pro všechny ostatní služby.
chci vědět víc...
Všechny služby mají jasně definované bezpečnostní parametry odsouhlasené zákazníkem.
Konkrétně se jedná především o správné nastavení přístupových práv k jednotlivým datům a systémům,
podrobné nastvení povoleného internetového provozu a dohled nad aktualizacemi všech systémů.
online dohled
Všechny námi spravované služby jsou pod neustálým automatickým dohledem, který kontroluje funkčnost a parametry jednotlivých služeb.
chci vědět víc...
Anomálie jsou okamžitě online přenášeny přímo administrátorovi. Např. u některých typů hardware tento dohled umožňuje předcházení závadám - závada je odhalena dřív, než dojde k výpadku služby
(začne docházet k chybám disku, ventilátor se začíná zadírat apod.). Díky tomuto dohledu můžeme na závadu reagovat
dřív, než vám způsobí nepříjemnosti.
bezobslužná instalace (správa software)
Pokud to software umožňuje, používáme automatickou bezobslužnou instalaci, která je podstatně rychlejší než instalace
ruční.
chci vědět víc...
To umožňuje zkrátit na minimum prostoje způsobené výpadky, upgrady hardware apod. Zároveň je možné tímto způsobem
provádět základní audit software (ověření, že všechny programy máte nainstalovány na základě platných licencí).
speciální služby pro zákazníky
Zákazníkům, kteří ode mě odebírají některé z výše popsaných služeb, nabízím i speciální služby, které samostatně neposkytuji
chci vědět víc...
- to se týká především zakázkového vývoje software, systémové integrace, customizace opensource software, tvorby a správy
webových prezentací apod.
ceny
Mým cílem je stabilní oboustranně prospěšná spolupráce. Proto svoje služby poskytuji vždy jen formou trvalých služeb hrazených
měsíčním paušálem. Žádosti o zásahy "pouze v nouzi" bohužel musím odmítat, protože při práci na systému, který nemáme pod stálou
kontrolou a dohledem, nemohu garantovat kvalitu služeb, která je pro nás prioritou.
Ceny jsou velmi individuální a jsou utvořeny podle toho, jaké jednotlivé služby zákazník požaduje a v jakém rozsahu.
Velmi rámcově lze říct, že se ceny pohybují zhruba ve výši malých jednotek stovek za každou pracovní stanici měsíčně plus
malých jednotek tisíců za každý server. Cena správy sítě s dvaceti stanicemi a dvěma servery se tedy bude podle rozsahu služeb
pohybovat rámcově kolem sedmi až dvaceti tisíci korun měsíčně.